Tips Nak Dapatkan Buffered Earning (BE) !

           Assalamualaikum. Weh... Try tengok kat luar. Bulan purnama sangat lah cantik. Subhanallah ~ Tadi time aku pi sidai kain 5 minit lepas. terpegun kejap aku bila mendongak ke langit ! Hehe.. Rasa tenang je. Hilang semua permasalahan aku dalam kotak memory otak aku ni.



            Okeh, mari kita ke tajuk asal entri aku ni. Korang nak tak Buffered Earning dari Nuffnang? Hehe.. Mesti la nak kan? Aku pun nak gak. Dan sekarang aku dah dapat dah ! Hehe.. Alhamdulillah, rezeki itu tetap ada. Cuma perlu berusaha je. Tau !



             Meh sini aku nak share tips nak dapatkan Nuffnang. Dulu.. Aku pun susah gila nak dapat BE ni. Ye lah, blog aku ni pun bukannya best mana pon. Dah la aku tak popular. Haha.. Tapi untunglah jugak. Ada gak yang nak tempek iklan kat blog aku ni. Terima kasih Nuffnang ! Jum kita tengok tips nak dapatkan BE ! Ready ! Go..







  • Tips Pertama 

    • Seperti mana yang korang tau, untuk dapatkan BE ni, korang punya UV perlu 100 keatas. Erm. Camna nak dapatkan UV 100? Dengan mengupdate blog. Ya.. Korang kena frequently update ! Kalau korang dah terbiasa sebulan sekali. Memang tak dapat la. Melainkan korang dah betul betul top ! Hehe.. Aku suggestkan, korang update sekurang kurangnya sekali dalam masa 3 hari. Kalau lebih pun lagi la bagus ! Hehe.. Try la, pastu saksikan perbezaan nya !



  • Tips Kedua 

    • Jangan pentingkan jumlah FOLLOWERS ! Sebaliknya pentingkan ENTRI korang. Followers selalunya akan datang sendiri kalau Entri korang betul betul bagi kesan pada diorang, berkualiti dan tidak terlampau mengarut. Bila entri korang dah sebegitu, InsyaAllah, korang punya blog akan diingati dan lepas tu, BE datang kejar anda ! 



  • Tips Ketiga

    • Berat blog memainkan peranan penting dalam setiap prestasi sesuatu blog. So.. Andai kata blog korang terlampau meriah seperti Mariah Carey. Korang tak rasa yang blog korang akan menjadi calon sesuai untuk jadi kura kura ? Bila dah slow, pembaca akan melarikan diri dengan menekan butang X ! BE pun akan turut sama berlari ! So.. Nak ke penuhkan blog korang dengan design, widget, gambar , lagu yang tak berpatutan? Kalau aku, taknak wooo.. Aku pilih BE ! Hehe





          So.. Itu saja yang mampu aku share kan. Dan percaya lah, semua yang aku tulis ni, aku praktikkan ! Hehe.. Rasanya , tak salah kan aku kongsi kongsi. Hehe.. Kita kan kawan kan? Okeh la, aku nak mandi jap ni. Penat dah rasa nya. Heeee. Akhir kata, Jangan kaya sorang sorang ! Haha..






0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post