Semut Yang Kecil Menewaskan Aku !







              Assalamualaikum dan selamat tengah hari. Erkk petang ! Dah menjamu selera ke belum ni? Hehe.. Kalau belum, baik korang gi makan dulu apa apa yang patut ! Jangan biarkan perut tu kosong. Nanti masuk angin pastu kentut bertalu talu, sapa susah? Mereka dan persekitaran jugak. Hehe..



               Aku dalam ketidak sihatan hari ni. Sebab? Ermmm.. Ce cite ce cite ? Okeh, nak cerita la ni. Semalam kan lepas aku on da way balik ke rumah lepas abes proses pengupdatean di kedai makan tu . Macam biasa la, aku berjalan kaki balik ke rumah . Tengah tengah seronok berjalan sambil mengayun ayunkan tangan. Tetiba , aku rasa kegatalan yang amat di dua dua kaki. Aku abaikan, sebab bajet itu nyamuk. So... 15 Saat selepas itu, kepedihan mula dirasai.



              Aku pun terkinja kinja la, melompat lompat depan kawasan perumahan aku ni tanpa segan silu. Hehe.. Rupa rupa nya, bila bukak sandal aku , sambil di suluh oleh member aku,  Qaiyyum, ada satu batalion semut api tengah menjalar dan rakus menggigit aku. Baik dari jenis askar, kepala besar, bontot kecik , macam macam ada. Astro la kut semut tu. Hehe



             Lalu, aku pun cepat cepat la buang, tepis sana sini, sambil menahan kegatalan . Dengan penuh berhemah, aku pun balik la kan, sampai kat umah sewa aku, baring kejap. Tiba tiba, muka aku dengan hampir keseluruhan badan aku membengkak. Dah macam raksasa dalam filem Ultraman pun ada woo..



             Aku yang kecuakan, lantas meminta bantuan budak umah aku bawak pergi klinik. Kat situ, doctor tu cakap "Dik, You've got allergic problem within an ant" . Erkk.. Okeh, memang la aku allergik dengan serangga yang mengigit. Hehe..



             Kita pendekkan cerita, kini, aku still kaki bengkak, muka and badan dah surut dah. Hehe.. Aku dah tak jadi raksasa Ultraman dah ! Hehe..



              Kesimpulannya, semut yang kecik tu pun mampu buatkan makhluk yang lagi besar dari dia tewas kalau diorang teamwork ! Kita? Teamwork? Renung renungkan dan elakkan digigit ! Sakittttt !







P/S    :    Nantikan segmen lepas ni ! " Si Sengal Mencari Entri Terbaik" ! .. Hehe.. 



0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post