Buka Mata, Buka La Hati !

      





         Assalamualaikum dan selamat tengahhari. Hehe.. Hari ni aku bangun terlebih awal sikit, siapkan mengrepair laptop member aku, pastu basuh kain. Hehe.. Dan selepas itu, pergi mengketedarah nasi lemak sambil baca surat khabar. Memang syiok. Haha..



                  Well.. Hari ni, disaat aku bangun dari tidur tu kan, terlintas di benak aku ni, Alhamdulillah ~ aku still bernyawa. Hehe.. Syukur syukur, tuhan bagi kita peluang untuk still buka mata dalam kehidupan kita lalui sekarang ni. Korang pernah tak terfikir cenggitu? Hehe.. Cube try imagine kalau la, kita buka mata je, kita dekat alam lain, yang gulap gulita tu. Apa macam?



                  Hmm.. Bukan apa, dalam kesibukan kita meniti kehidupan seharian, kekadang kita ni leka sangat. Hehe.. Dok kejar sana sinun, tapi yang bekalan untuk akhirat kita dah standby ke? Aku pun lebih kurang sama jugak, chulas chulas jugak, ini pun aku buat entri untuk mengingatkan diri aku sendiri. Hehe..



                  So.. aku pun taknak membebel banyak banyak.. Cuma satu je aku nak cakap, semakin banyak teknologi yang canggih manggih ni kan, semakin leka serta lalai la kita. Aku pun termasuk sama. Haihhhhh.. Renung renungkan, dan selamat beramal.





P/S  :  Semalam, aku hampir dilanggar kereta Myvi yang menentang arus jalan sehala. Nasib baik lagi 5cm je lagi nak langgar aku. Huhu .. Cuak pun tak hilang lagi. :(





0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post