Kemaafan Itu Tak Sukar !

      





             Assalamualaikum! Hehe.. Korang dah prepare makan malam ke? Aku still lagi kat kedai makan ni, menanti member aku untuk datang makan sekali. Haihhh.. Keropok lekor aku dah abes. Begitu jugak milo ais aku ni. Hehe.. Tadi aku tinggal kejap laptop aku ni. Dalam 10 minit jugak la. untuk apa? Untuk jumpa kekasih hati yang Maha Agung la.. Hehe..



            Hmmm.. Sementara dok tunggu member aku ni sampai kan, aku sempat usha usha langit yang agak mendung bila meniti malam. Seronok kot tengok proses penukaran waktu dari petang ke senja , lepas tu dari senja ke malam. Memang indah woo..



             Persahabatan itu memang indah kan? Hehe.. Kita tak kesunyian dah bila kita ada kawan. Tambah tambah kawan kita sangat ramai. Hehe.. Macam biasa la kan. Dalam persahabatan, demi nak jaga hati kawan. Kita sanggup biarkan diri kita di perlekeh, dipersenda, malah dijadikan bahan gurauan. Kan kan kan?



              Tapi kan, setiap orang ada jugak had dia. Tahap penerimaan seseorang itu tetap ada woo.. Ada sesetengah kes, bila orang yang terkena tu membalas balik apa yang dibuat oleh kawan kawannya, pandai pulak dia mengamuk, pastu sampai ketahap putus kawan pun ada. Apa kes? hehe..



              So.. Bagi aku la kan, persahabatan kena la ada 2 ways communication. Kena la jaga jugak sensitiviti masing masing. Kena la masing masing jaga hati satu sama lain. Kalau ada tak puas hati, luahkan, kalau ada tersilap, mohon la maaf ! Hehe.. Baru la persahabatan tu kekal. Ni , kalau dok ikut ego sendiri je . Memang tak kemana la. Silap silap jadi musuh ketat wooo.. Taknak tau camtu !





P/S  :  Kemaafan tu sesuatu yang mulia. Sedangkan Nabi pun maafkan umat, ini pulak kita ! hehe 













0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post