Jealous Itu Musuh Blogger !

             Assalamualaikum.. Wohooo.. Rindu I tak ? Ecehhh.. Ber I U pulak.. Hehe.. Maaf agak lewat sikit update blog hari ni. Internet di rumah ku makin teruk. Huhu.. Sedey pakcik.. Hehe.. Sekarang aku dekat kampus Unisel Shah Alam. Sedang berusaha untuk menyiapkan header sahabat aku ni. Dah lama dah dia mintak, aku je yang dok busy memanjang.  Sowiiii !



               Well.. Aku dah lama perhatikan menggunakan windows pat segi aku ni. Yang trend "DENGKI MENDENGKI" semakin menebal di kalangan bloggers ! Haihhhhhh... Kenapa la nak dengki ? Tau tak dengki itu satu perkara yang mendukacitakan. Tak best tau tak perasaan itu. Hehe..



               Hmm.. Kebanyakkan nya, dengki sebab jumlah Followers, Nuffnang, Gathering, dan terbaru ni VLOG ! Aku pun sebenarnya kaki skodeng blog blog orang. Jadi, bila aku skodeng, aku terjumpa macam macam jenis entri yang berbalas balas tembakan. Macam perang pulak dah kan? Hehe..



               Berdasarkan pemerhatian aku, satu je sebab musabab dia. Jealous tak tentu pasal ! Hehe.. Kan kan kan? Erm.. Aku pun ada gak perasaan dengki ni. Hehe.. Tapi aku takdak la nak buaat benda yang boleh menjatuhkan nama baik sendiri. Sebaliknya, aku fight benda jealous tu dengan hasil usaha yang aku lipat ganda kan. Hehe..



                So.. Sebagai blogger yang cintakan keamanan di dalam dunia blog ni. Aku nasihatkan, usah la dengki dengki ni. Tak de faedah nyer. Baik tingkaatkan mutu penaipan kita lagi bagus. Tak pun cari idea yang baru dan fresh ! Dalam erti kata lain, fight cara adil dan saksama ! dua dua untung wooo ! Kan kan kan?







0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post