Bila Dah Start Jakun !







          Assalamualaikum.. Hehe.. Jakun? Korang tau tak makna "jakun" tu? Hehe.. Orang utara konpom tau kan? Hehe.. Meh sini aku habaq mai kat hangpa semua apa itu jakun. Jakun ni mengikut kamus dewan bahasa utara bermaksud chewi ! Haha.. Korang mesti pening lalat kan? Chewi dan Jakun adalah dua perkataan yang mempunyai makna sama. Makna dia adalah, perasaan bangga / seronok apabila mendapat atau melihat sesuatu yang tak pernah dilihat. Kira macam over excited la. Okeh? Paham ? Hehe



            Well.. Aku selalu sangat mengalami situasi jakun ni. Hehe.. Semalam aku jakun sebab tengok iPad ! Haha.. Tergodek godek aku sentuh benda alah yang memang aku tak pernah terimaginasi nak pegang. Haha.. Rasa bangga woo.. Tu belum lagi time aku beli handset Nokia 5530 Express Music hari tu. Al maklumlah, first time pakcik pakai handset yang boleh touch touch dan raba raba ni. Haha. Sampai tak tido malam la jugak dok godek godek function handset ni.



              Hmm.. Well.. Aku suka perasaan jakun ni. Ia memberikan keseronokan. Walaupun sekejap, ia best. Tak caya? Try buat tengok ! Try beli benda baru, pastu mesti excited nak guna keesokan harinya. Kan kan kan? Hehe..









P/S : Sembahyang la kamu sebelum kamu disembahyangkan ! =)





             



0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post