Adik, Jangan Ikut Abang Tu !









            Haluuuuu.. Selamat malam ! Hehe. Aku baru je balik dari misi mencari kerjaya ! Adehhh.. Kepenatan itu amat terasa sampai ke kepala, lalu menyebabkan mr.Migrain datang melawat aku ! Haha.. Tapi, jangan risau, aku takkan biarkan blog kesayangan aku ni kosong dan bersawang. Ia akan tetap terisi dengan bahan bahan ajinomoto. Hehe..



            Well.. Sepanjang misi pencarian aku tu kan, Alhamdulillah la, ada beberapa company dan kedai yang berminat untuk menamatkan status aku sebagai Gardener Anggur ni ! Hehe.. Tunggu time je la.. Doakan aku weh ! Hehe..



            Erm.. Sepanjang aku pergi membuat misi mencari kerjaya ni kan, macam biasa la kan, mesti la ada time nak makan makan dan berehat kejap. Time aku makan, aku suka memerhati sekeliling. Baik mengusha semut bermain lari lari, usha katak main kawin kawin dengan cicak, dan usha gaya masakan pekedai tersebut. Tapi yang tak best nya, aku selalu dikacau time makan oleh budak budak baya adik aku meminta derma untuk yayasan itu la, yayasan ini la, anak yatim la dan berbagai bagai lagi. Hmmm..



             Seikhlas hati aku yang kecik ni, memang terdetik perasaan kasihan dan sedih. Tapi , lagi satu perasaan yang terbit dalam sanubari aku ni adalah keraguan dan ke was was an tentang status mereka. Apakah benar mereka ni dari yayasan sebegitu? Adakah benar mereka ni anak yatim? Atau mungkin ada orang yang menggunakan mereka.? Macam wartawan tak aku? Hehe..



             Hehe.. Okeh, meh aku cerita berdasarkan pengalaman sebenar aku, aku pernah nampak budak budak bersongkok di kawal oleh lelaki bertatoo ! Serius, siap belanja makan makan lagi la. Lepas makan tu, mereka buat kerjaya meminta derma tu. Lagi best dalam kejadian ni, aku sempat bertanya kat budak tu, siapa abang tadi? Dan budak tu mula menjadi cuak sehinggakan basah ketiak dan pelipat peha ! Haha.. Lepas tu budak tadi menghilangkan diri. Korang boleh kesan something keikanan (fishy) tak?



             Cuba korang try tanya diorang. Mana la tau diorang ni kena culik ke, kena paksa ke, adik diorang kena ugut ke. Maybe kita boleh selamatkan seseorang ! Hmmm.. Lagi senang camni la, try bayangkan mereka tu adik kita? Apa perasaan kita? Renungkan yeeee..








Koyok ditempek :  Aku rindu adik adik aku kat Kuantan !! Huwaaa ! 





0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post