Tips Meringankan Imej Dalam blog !





         Assalamualaikum dan selamat tengah malam. Hari ni aku tak sempat update blog gara gara diserang satu penyakit yang bergelar MIGRAIN. Walaupun aku bercita cita hendak meneruskan jugak pengupdatean ini tatkala aku masih merasa sengal sengal kepala, namun ia tetap membataskan aku daripada melakukan sebarang kerja kerja blogging. Haihhhh !



          Disebabkan itu, aku memilih jalan singkat, iaitu menelan panadol dan kemudian tido selama yang boleh, hingga mengabai kan aktiviti seharian aku seperti berjalan jalan anak keliling taman perumahan, mencucuk sarang semut guna berus gigi, mencabut bulu idung kambing biri biri serta mengejar motor jual aiskrim ! hehe..



         Okeh, itu sebab musabab kenapa aku berdiam durja tanpa ada apa apa pengupdatean ! hehe.. disebabkan itu, aku ada nak berkongsi sedikit tips untuk korang ! Tips itu adalah tips camne kita nak meringankan loading bagi gambar dalam blog kita !



          Disebabkan masalah masalah tertentu yang berkaitan dengan code code, aku tak dapat membuat itu semua dalam blog ni, tapi korang boleh klik [Sini] dan korang akan melayari satu tempat yang penuh dengan tutorial dan tips. Bagus untuk kita wahai blogger !



          Aku pun banyak belajar dari situ la.. hehe.. Okeh la, aku nak pegi membilas kain dalam baldi ni, sambil tu berenang dalam besen ! hehehe Take care ye anda anda !



0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post