Jangan Hidup Dengan Pujian !

              Assalamualaikum dan selamat malam ! Eh eh dah malam lah.. Hehe.. Sorry baru sekarang aku update ! Sebab petang tadi agak sibuk dengan kelas. Kelas Law and Ethics lak tuh.. Hehe.. Best ! Erm.. Korang dah mamam? Ecehh.. manja lagi .. Dah makan malam ke? Tentu la dah kan? hehe..



               Aku belum lagi.. Hehe.. Tapi still kenyang sebab petang tadi makan dengan Cik Teddy aku keropok keping dan juga goreng pisang ! Depan tasik lak tu.. Romantik tak? Haha.. Ala.. Makan makan je, bukan ada candle light dinner ke apa ke.. Tapi memang syiokkkk !



              Okeh, aku bukan nak cakap tentang keropok, mahupun subjek Law aku, tapi aku nak berkongsi pendapat aku dari hati kecik aku yang kudus serta mulus ni ! hehe.. Baiklah,  korang suka tak kena puji? Ecehhh.. Mesti la kan? hehe.. aku? At some certain time, aku suka, tapi majoriti nya aku tak suka dipuji. haha.. Pelik kan? Kenapa eh? Adakah aku Alien Workshop? haha..



               Takde la, aku manusia biasa yang amat banyak kekurangan tau ! Sebab kenapa aku tak suka dipuji ialah nanti kalau pujian itu melebih lebih, aku risau aku jadi bongkak, takbur, riak dan juga bangga diri serta poyo mempoyo ! Haha.. tu yang aku agak kureng sikit tu. Boleh hilang ingatan woo..





              Sebab tu aku lebih suka jadi low profile, diam diam ubi keledek, dan juga senyap dan slow seperti kura kura comel dalam tasik ! hehe.. Sebab aku boleh senantiasa ingat diri aku siapa. dan supaya aku boleh kekal menjadi diri aku tanpa ada sebarang niat mahupun hajat untuk bertukar jadi orang lain ! hehe..



              Well, korang pandangla sekeliling korang, pantang orang puji sikit, mula la naik saham kat BSKL tu. hehe.. ni hanyalah kiasan semata mata. Bukan bermaksud semua orang yang dipuji tu teruk or jahat or kejam or Darth Vader ! tapi.. sekelumit dari mereka sahaja.



               Hmm.. perut aku dah mula berbunyik lagu BEP- My Humps, jadi dah tiba masa aku siap siap nak gi menjamu selera sebentar lagi dengan beberapa kawan baik aku ! So.. Jaga diri ye ! Senyum sokmo tau ! Nanti kita jumpa lagi okeh ! =)





0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post