3 Teknik Mempopularkan Blog




Aku bukan Ah long tapi nak tolong !




          Assalamualaikum. dah menghampiri ke tengah hari Jumaat ni ! bagi para lelaki kat luar sana, get ready ye untuk pergi ke masjid ! Termasuk la aku kan. hehe.. Okeh, entri kali ni , aku nak bagi tips macam mana nak popularkan blog dengan cepat, mudah dan best ! hehe.. Teknik ni aku praktik sendiri dan aku banyak buat ujikaji taw berkenaan entri entri aku yang terdahulu.



           Okeh, aku tau, semua blogger nak blog dia ramai pembaca, banyak traffic dan juga cantik kan? Dan lagi mudah bagi Nuffnang nak bagi duit kalau semua tu dah lengkap! kan kan kan? Haipp.. Tak baik mentipu taw ! Aku pun sama jugak macam korang. Hehe..



            Teknik yang aku nak bagi ni hasil bacaan aku serta ujikaji aku taw. hehe..Dan tak salah pun kalau di sharekan. Susah senang sama sama okeh ! Itu prinsip abah dan mama aku ajar taw ! Sayang angat angat kat diorang !! Eh. teriklan kejap.. sorry ! Hehe



           Diminta korang membaca dengan nada ayu dan sopan sertas menggunakan teknik halus ! iaitu membaca dengan nada lembut seperti angin angin yang betiup sepoi sepoi bahasa okeh ! Haha..





  1. Teknik pertama , Sewaktu hendak mencari idea, mesti susah kan? Korang ingat aku senang ke dapat idea? haha Aku terpaksa bertengkar dengan diri sendiri taw ! hehe.. Korang nak tau tak, idea tu ada je kat mana mana. Dan korang boleh olah benda benda ringkas menjadi sangat hebat. Contoh? Entri aku. simple je pun.. semua tu hasil benda yang aku lalui setiap hari. Cara mengolah dia je yang buatkan dia menarik. Tak caya? Try baca entri aku. haha

  2. Teknik kedua, anda kena berani mencuba dan berani memperbaiki setiap entri ! Ni paling best sebab ia akan jadikan entri korang bertambah lemak! Alaa.. macam teh tarik, lagi banyak buih, lagi sedap ! Faham? hehe

  3. Teknik ketiga, Jangan meminta untuk di follow ! Sebab, korang nak ke orang rasa "terpaksa" masuk blog korang? Atau, korang nak orang kenal blog korang berdasarkan korang punya entri?  hehe.. Bagi aku, kalau orang tu nak follow, follow la, kalau tak nak, tak pe. Tapi jangan la paksa ! Hehe..





          Well.. Itulah sedikit sebanyak tips yang aku gunakan dalam blog Sengal Zone aku ni. hehe. Blog aku ni, walaupun tak de la menarik mana pun kan, tapi aku bersyukur, ada jugak yang sudi memparkingkan mata mereka kat sini. Hehe Trimasssss ! Tanpa korang, Sengal Zone pun takde taw ! hehe





0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post