Pinjam Brick Game Jap !

 









            Assalamualaikum !! Tido eh? Haha.. Kalau tido cuba cakap ye ! Haha.. Mesti la tak boleh bukan? Kalau korang tengah tido, pastu korang cakap ye , itu buang tebiat namanya.. Haha.. Well.. Siang hari, aku tak dapat mengupdate ini blog, tapi malam hari ada bukan? So.. Kita bermesyuarat tingkap dimalam hari sajalah ! Boleh kan? Hehe..





             So.. Aku masih lagi tak berkesempatan nak blogwalking sana sini. Tapi, percayalah, aku akan jengah jugak blog orang yang komen komen , drop msg dan sebagainya tu . Aku janji okeh ! Hehe.. Dek kerana aku kini tidak mempunyai masa yang cukup untuk update blog, aku sudah berasa perubahan dalam diriku ini ! Hehe.. Aku semakin kurang idea ! Arghhh. Kecuali hari ISNIN je la aku dilimpahi idea yang cukup banyak. Hari hari mendatang selain ISNIN, aku blur dan kekejangan otak ! Hehe..





            Untuk ini pagi. Fuyoo.. Dah pagi rupanya !! Hehe.. Ehemmm. Untuk pagi ni.. aku nak bercerita pengalaman aku di waktu kerja tadi petang ! Hehe.. Tadi aku on da way nak gi tandas kan, aku nampak ada sorang budak laki ni, alaa.. Dalam umoq 11 tahun kot. Dok main something ! Haha..





            Aku pun approach la budak tu dengan penuh bergaya dan seperti mengkarung . Dan aku pun tanya laaaaaaaaaaaaaaa....









Aku :  Hai dik, main game eh?



Adik X :  Ermm..



Aku :  Amboi, sombongnya.. Bagitau la abang, main game ape?



Adik X :  Abang nak main ke? Gameboy mahal ni. Mak kita kata nanti rosak.



Aku :  Alaaa.. Abang pun ada gameboy jugak, tapi kat kampung ! Bagi la abang main jap, nanti abang bagi seringgit !



Adik X :  Okeh, main la, nanti dah kalah, abang berhenti main tau !



Aku :  Emmm.. ( angguk angguk )









              Lepas tu, bermula la satu epik penyusunan batu bata sampai ke high score 120363 ! Haha.. Bangga aku woo. Aku dah pecahkan rekod adik tadi ! Haha.. Gameboy yang dimaksudkan adik tadi adalah BRICK GAME laaa ! Heh.. Dalam erti kata lainnya game TETRIS ! Pernah main tak korang? Hehe.. Sekali sekala, best jugak main game camtu woo.. Serius !!





               So. Lepas je aku main game tu sampai GAME OVER, Aku pun bagilah seringgit kat adik tadi. Dan, aku tersenyum lepas tu. Sebab? Ermmm.. Aku dulu pun main game tu jugak. Dulu, siap pergi pasar malam beli . Harga? Rm15 woo dulu ! Hehe.. Pastu main lawan high score dengan keluarga aku. Best woo..





               Adik tadi? Erm.. Aku dipahamkan berdasarkan interview dengan dirinya , adik tadi orang susah. Mak dia mampu beli kan gameboy camtu je. Tapi dia tetap happy dan gumbira ! Hehe. Untuk pengetahuan korang, kedai aku berdekatan dengan kedai game ! Hehe.. Dan mak adik tadi kerja sebagai pengumpul kotak dan tin kosong dekat kedai tu la.. Tu yang buat aku rasa sebak je tadi. Hehe.. Dan, adik tadi tetap tersenyum time dia main game TETRIS tu walaupun budak budak berhampiran situ dok khusyuk main PSP, gameboy dan PS2!





                Kalau korang? Apa perasaan korang kalau berada di tempat adik tu? Hehe.. Renung renungkan, dan selamat main game !!  Disebabkan aku telah melayan game itu selama 15 minit, aku mengalami kepinaran mata yang amat menyilau kan selepas itu..  ! Hehe.. begitula ceritanya..  Tamat ...









Koyok Ditempek  :  Kadang kadang, ada benda yang buruk bagi kita, tapi bagi orang lain, ia benda terbaik yang diorang ada ! Hehe.. itu yang sering buatkan aku terharu ! ;)            







0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post