Pendapat Orang Lain Kadang Kadang Kena Terima Jugak !









             Assalamualaikum dan selamat tengah malam kepada pembaca pembaca merangkap sahabat Sengal Zone ! Hehe.. Buat Mama, abah, dan adik beradik ku yang sedang membaca blog angah ni kan, angah nak bagitau, angah sangat merindui hangpa semua ! Hehe.. Rindu sangat sangat la !



    

               Macam sampaikan salam Aidilfitri pulak kan. Hehe.. Takpe la ! Sekali sekala berucap sebegitu membuatkan korang pun yang berada di perantauan pasti terkenangkan keluarga terchenta di jauhan . Ecehhh.. Aku ni actually, homesick ni.. Hehe.. Maklumlah, lepas abes menamatkan pengajian je terus stay di Shah Alam ni. Hehe..





               Malam ni, aku nak berkongsi pengalaman aku bekerja di kedai komputer sebagai technician ! Hehe.. Dah tiga minggu gak la aku kerja kat kedai tersebut. Bermacam macam ragam manusia boleh dijumpai disana. Hehe.. Ada yang sporting gila , ada yang berlagak bagus dan macam macam la. Tapi, kebanyakkan orang yang datang service laptop dan PC pada aku, semua suka mengatakan yang aku seorang yang ceria . Siap tanya nama sekali dan ada satu insiden tu siap nak jadikan aku pakwe anak dia lagi ! Haha.. Aku tak tipu okeh ! Betul.. Hehe.. Seronok sebenarnya kerja berhadapan dengan orang ni. Ye lah, bila dapat buat diorang tergelak dan senyum, hati aku seolah olah rasa terbuai dan perasaan macam dah lama kenal tu datang menghimpit kalbu daku. Hehe..





              Well.. Sepanjang aku berkerja di My10's tu kan, banyak gak la kesilapan yang aku buat ! Hehe.. Maklum la, budak baru kan. Hehe.. Setiap teguran yang diberikan, oleh manager aku , rakan sekerja aku, semua aku terima secara positif. Hehe.. Even kekadang rasa tak best dan rasa cam dibuli. Tapi , setelah fikir secara dalam, ia menguntungkan sebab ia membuatkan aku menjadi semakin mahir dan aku dapat memperbaiki kesilapan aku. Hehe..





                Sampai kini, aku masih lagi suka menerima teguran. Dan , setiap kali aku berbuat kesalahan, aku cepat cepat mintak maaf. Sebab kalau dah salah kita, tak perlu kot nak ego bagai bagai. Hehe.. Dari segi perbezaan umur pulak antara aku dan enam orang pekerja disitu.. Haihhhh.. Mengecewakan diriku.. Haha.. Sebab, aku orang yang kedua tertua dalam itu kedai ! Haha.. Dan percaya atau tak, aku nampak muda ! Hehe.. Berkat dari senyuman meleret sampai ke telinga ni la aku awet muda wooo ! Ecehhh.. Poyo lak disitu. Hehe..





              So.. Itu la dia sedikit sebanyak pengalaman aku yang hendak aku kongsikan . Choki choki aku ni takleh share okeh ! Hehe.. Err.. Apa yang aku nak tekankan adalah, kadang kadang, orang menegur tu ada yang betulnya. Jangan la ingat bila kita berada di satu tahap tu, kita dah tak boleh menerima teguran orang dan senang lenang je anggap teguran orang tadi tu sebagai ancaman nak jatuhkan or nak golekkan kita macam nangka dan cempedak  ! Hehe.. Maybe diorang nampak something yang salah yang kita tak nampak kan? Disitu la gunanya teguran ! Hehe.. Ermm.. Pstttt.. Tegur la aku okeh ! Aku relax je derrr ! Hehe..

















Koyok Ditempek  :  Errr.. Teguran ghaib di malam hari camne pulak? Errrr.. =S

















0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post