Dunia Maya, Dunia Sama Rata ?











            Assalamualaikum.. Pembuka madah aku untuk tengah tengah malam buta nih adalah, jangan disangka kura kura comel ituww tak boleh mengigit ! Haha.. Faham tak?? Ermmm.. Aku takmo terangkan , Takmo jugak !! Haha.. Ecehhhh.. Sebenarnya, maksud pembuka madah aku adalah ... Err.. Erm.. Alaaa.. Korang try fahami, kalau korang boleh, korang memang sengal jugak ! Hehe..





              Baik lah, dunia maya adalah satu dunia yang amat berbeza dari dunia realiti ! Hehe.. Memang sangat berbeza wooo... Nak tahu kenapa? Sebab..








  • Dunia maya boleh membuatkan insan yang low confident menjadi high confident !

  • Dunia ni jugak tak perlu kan bersua muka secara depan depan,serta tak hiraukan status seseorang dan tak lupa jugak taraf pekerjaan seseorang itu samada ahli majistret, lawyer, ahli muzik ?? Alaaa Kassimm..

  • Dunia maya membolehkan kita mencaci, menjatuhkan, mendengki dan memporak peranda kan hubungan orang lain sesenang lenang tanpa perlu risau dan takut

  • Dunia maya menjadikan orang yang mempunyai kekurangan diri melupakan kekurangan diri. 

  • Dunia maya ni satu tempat yang sepatutnya tiada pilih memilih kasih. Hehe.. Tapi sekarang dah agak lain sikit. 

  • Dunia maya gak tempat membolehkan kita merealisasikan tradisi mengangkat diri sendiri dalam bakul.

  • Kekadang , ia digunakan sebagai kad jemputan kawin, kad berkhatan dan segala macam kad.

  • Maya Karin tidak ada kaitan dengan pengasas dunia  Maya !

  • Dan lagi? Err. Aku blur kejap. Haha.. Ada idea? 









               So.. Aku rasa macam dunia maya ni sebuah dunia  yang sama rata la kot..  Ye lah, semua orang mampu mengakses ke dunia ni, semua orang mampu memiliki akaun Facebook, myspace, MiRC dan Garena. So.. Ia membuatkan semua orang sama bukan? Hehe.. 








              Sebelum aku mengakhiri kemerepekan aku di tengah tengah malam buta ni kan, izinkan aku memberi sepatah dua kata dalam syarahan aku ni. Haha.. Ermm.. Aku lagi suka makan cekedis memalam buta dari menjamah sebutir beras setitik peluh petani! Sekian, terima kasih ! Hehe.. 

















Koyok Ditempek :  Maya Karin cakap, kalau ada pendapat, bolehla berhujah dengan Udin si kacak ye ! Hehe..











0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post