3 Teknik Elakkan Mulut Berbau !


 







           Assalammualaikum dan selamat pagi rakan rakan, sahabat handai dan stalker stalker pemalu sekalian! Hari ni aku punya off day ! Haha.. Orang lain start berkerjaya di hari Isnin nan meriah ni, aku bercuti cutian dengan penuh keindahan ! Alaa.. Satu hari je pun.. Haha. Technician macam aku ni , memang perlukan cuti hari Isnin. Sebab, untuk mengcaskan tenaga elektrik dalam badan aku ni ! Haaa .. Terkujat korang ! Aku ada super power wooo !





           Okeh, okeh, oleh kerana tajuk entri daku itu penuh dengan makna yang mampu buat orang tersenyum simpul dan berbelit, maka, jom kita tengok teknik elakkan mulut berbau ! Hehe.. Ini diperakui oleh SIRIM dan NUFFNANG okeh ! Errr.. Ada kaitan ke? Angguk je la.. Haha..








  • Teknik me- mula, 


    • Untuk menggelakkan mulut anda berbau, berus la gigi anda sekerap mungkin. Ecehhh.. Macam doktor gigi tak? Haha.. Okeh okeh, selain itu, lidah pun banyak menjadi punca kenapa mulut seseorang itu berbau hamis dan masam serta bau durian. So.. Lidah pun perlu digosok jugak ye.. Bukan guna berus gigi, tapi ada satu alat ape tah nama dia. Ada punyaaa... 












  • Teknik me- dua


    • Bagi yang mempunyai masalah bau mulut tegar , dinasihatkan untuk selalu membawa bekalan gula gula berpudina untuk emergency cases ! Bukan gula pasir kasar 1KG tu ye.. Hehe.. ye la, mana la tau tetiba nak jumpa orang yang penting penting ke kan. Kang dok cakap cakap, tetiba orang tu pengsan mulut berbuih camna? Haha.. 











  • Teknik me- tiga 


    • Kalau dah dua dua teknik kat atas tak berkesan, korang spray je la mulut korang pakai spray mulut tu. Yang ada perisa blueberry, strawberry, blackberry torch tu ! Hehe.. Susah susah sangat, amik je perfume dan spray ke dalam mulut korang. Nescaya, harum semerbak selepas itu ! Hehe.. 














           So.. Itu la dia tadi 3 teknik elakkan mulut berbau dari aku ! Ce try ce try.. Mana la tau kan, ia dapat mengurangkan pencemaran bau dan oksigen sikit. Hehe.. Hari ni, aku nak buat cekodok! Haha.. Sebab aku cuti, maka, cekodok itu sangat indah ! Errr.. apsal aku rasa macam kerepekan disitu.. Ermm.. apa apa je la .. Gua chow dulu ye.. Nak membasuh kejap ! Tata.. !









0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post