Masalah Cinta Dua Hati Di Pasar Malam !





Assalamualaikum.. Cakkk ! Terkejut la sikit weh.. Penat tau menaip 5 huruf tu ! Haha.. Err.. Apa eh korang tengah buat? Mengentel bucu kusyen ke? Tu bagi yang pompuan la kan, bagi kaum adam macam aku ni, mesti tengah main DOTA kan? Ecehhhh..





Well.. Aku? Baru je balik dari pasar malam.. Pergi jalan jalan dengan adik aku yang  bakal bertolak balik ke UMT esok pagi. Makan burger, makan kopok dan jugak gi tengok dompet FIFA, NIKE yang zaman aku kecik dulu jadi rebutan.. Alaaa.. Yang harga dia RM 10 tuh.. Hehe..





Sedang sedang aku menikmati burger yang agak murah tu kan, adik aku pon pergi la jalan jalan kejap, dan aku masih lagi meneruskan aktiviti menjamah itu. Kelihatan perut aku agak  membosong dah makin lama.. Tiba tiba, sedang aku memerhatikan dengan khusyuk aktiviti perut aku yang makin bergerak ke depan tu kan, aku dikejut kan satu suara ghazal.. Ni bukan ghazal untuk rabiah da.. Ni ghazal untuk udin ! Haha..









" Weh lahanat !! "


Aku yang tadi dok tengok perut aku tetiba terjatuhkan burger tu kedalam mulut aku lalu menelan sekali gus ! Hehe.. Lalu, aku pon menyahut ..



" Erkk.. Sapa ituu.. ? "


Kemudian suara itu menjawab..



" Cuba tekaaaa "


Aku dengan malasnya, menyebut je la nama beliau.. Haha.. Aku kenal beliau..  Kawan aku time aku kerja dulu.. Nama dia? Ermm.. M je la.. Malas aku nak popularkan beliau.. Dah la beliau tak bagi duit raya kat aku.. Hehe.. Lepas tu aku pon berdialog la dengan beliau dalam siri bercakap dengan jin . Ehhhh.. Silap.. Siri bercakap dengan M .. Hehe





M  :  Din, ko buat ape sekarang? Lama sial tak jumpe, 3 tahun kan? Dah habis belajar ke?



Aku  : Hoho.. Aku kerja laaa.. Baru je habis belajar bulan 4 hari tu..



M  :  Kerja? Kerja kat ne weh?



Aku : Kerja kat rumah, aku mak andam sekarang ! Masyukk beb !!





M dengan muka geli geli menjarakkan sedikit kaki beliau yg sedang berdiri itu dari aku.. Haha.. Mesti dia percaya punyee aku jadi mak andam.. Hehe..





Aku :  Eh, yang ko jauhkan diri tu pehal ? Ko ingat aku bapuk eh? Haha..



M :  Errr.. Nmpak gaya macam ade je ko ni..  Biar betul ko..





Kemudian aku cuba meraba bahagian bukit berkembar beliau bagi membuktikan apa yang dikatakan beliau itu benar .. Dan sayangnya, ia ditepis begitu saja..





M : Haaaa.. Ko.. Betul kan? Baby laaa !



Aku :  Haha.. Bongok, kalau aku bapuk, watpe la aku nak meraba bukit ko.. Takde la, aku tengah mencari kerja skang.. Susah dowh..  Huhu..



M :  Ye tak ye gak kan.. Hmmm.. Biasa la Din, sekarang, graduan susah gile dapat keje weh.. Member aku pon ramai dok mengganggur !





Kemudian , kami pon berborak borak, dari hal semasa, politik, kartun, gaban, magik, hantu dan segala gala laaa.. Sampai bab cintan ni aku suka.. Hehe.. M luahkan masalah dia..





M : Din, aku ade problem la..



Aku : Apa dia weh? Ko ni mesti tentang cintan ni kan? Haha..



M : Camna ko tau ni.. Sengal !!!



Aku : Well well west .. Ni Din kan.. Ce cite kat aku, mana la tau kot kot aku boleh membantu ...



M :  Camni, aku cintakan dua orang sekali, apa yang patut aku buat weh?



Aku  : Ko nak buat apa? Cinta je la.. Apa susah? Hehe..





* Kelepek.. Terasa sakit di dahi aku.. Aku kelepek kan kat dia balik.. Haha.. Adil dan saksama kan? :P





M : Ko ni, dengar la dulu.. Camni, aku dah ada D kan, tapi hubungan kami ada masalah.. dan kami cuba pertahankan balik.. Tapi, aku punya perasaan sayang kat D tu dah tak macam dulu la weh..



Aku :  Hmmm.. Nape jadi cenggitu pulak weh? Bukan dah lama ke korang dua.. Tak silap aku dekat 4 tahun kot .. Haihhh...



M  :  Din, mana tak lenyapnya perasaan sayang tu weh kalau asyik gado je manjang.. time gaduh je, aku je kena pujuk, aku je kena buat itu ini.. Penat woo..









Aku terdiam kejap time ni.. Speechless sambil tangan aku dok tarik rumput rampai berhampiran gerai jual buah dokong.. haha.. Bape banyak daun pon aku tak tau..





Aku :  Hmm.. so.. Sapa cinta ke 2 ko tu?



M :  Dia K , kawan kat tempat keja baru ni.. Kitorg lama dah kenal. Dekat 2 tahun dah. Baik orang nya.. Dia selalu ada time aku perlukan.. Perangai dia pon lebih kurang aku gak weh !



Aku :  Ohh.. Kuat mencarut gak ke?  Miahahaha..





Sekali lagi, aku kena kelepek hinggap di pipi.. Pedih.. Aku balas kelepek kat perut dia.. Haha..





M  :  Ko ni bongok la ! Sial ! Nak dengar ke taknak nih?



Aku : Aku gurau je laaaa !!!  Nak la, tapi aku dah lambat ni, jap gi, mak aku nak pakai kereta nak pi ngajar ngaji pulak ni.. Ko pendekkan boleh tak? Demnnn..



M : Okeh okeh.. Aku makin cintakan K laaaa ! Camne eh? Salah ke ?





Aku speechless lagi.. Kali ni lebih lama.. Aku tarik pokok buluh tepi tu lepas tu aku lepas.. Sesekali terasa macam main Angry Birds pulak.. Tapi burung takde.. Haha..  tetiba rasa nak pakai burung M . haha





Aku : Ermm..  Ko teruskan je la mencintai si K !



M : Haaa.. Ko ni gila eh? Tak pernah member aku bagi nasihat cam ko , ko tau tak? Sengal !!



Aku : Aah.. Aku sengal.. Hehe.. Ko teruskan cintakan K ! Jangan berhenti mencintai dia..



M : Apsal weh?



Aku :  Sebab, tulang rusuk belah kanan ko tu ko bukannya tau sapa kan? Hehe.. Ko dengan D pon kapel je, bukan kawin pon kan? So.. Tak salah la kalau ko cintakan K ! Alaaa.. Weh.. Kita nak cari teman hidup, kena la cari yang betul betul serasi.. Macam cari anggota badan kita gak la.. Tapi kan, ko jangan tinggal kan D !



M : Dah tu.. Ko ni cakap macam keling laaaaaa ! Camne aku nak buat ni??



Aku : Ko ni kang aku cakap bengap kang kelepek aku kat dahi.. Camni je la..  Ko pertahankan terus hubungan ko dengan yang sekarang ni.. Jangan kecewakan dia la.. Jaga dia.. Kalau dia bukan jodoh ko, Allah pasti akan tunjukkan punya.. Maybe jugak K tu jodoh ko dan maybe jugak tak.. Semua ni kuasa Allah la. Ko  doa je la supaya Allah tunjukkan ko jodoh sebenar ko !! Percaya la.. Allah akan bagi ko petunjuk kalau ko mintak kat Dia !



M : Erm.. Betul gak kan.. Ko ni kan, macam pernah lalui je benda ni.. Ko pernah rasa situasi ni eh?



Aku : Errr.. Aku? Tak pon.. Lalalala.. ( sambil senyum )



M : Ye keeeeeee? ( Perli )





Lepas tu, aku pon salam raya dengan beliau, dan terus pergi cari adik aku kat kedai.. Rupanya adik aku dok usha beg Angry Birds ! Haha.. Dan kawan aku tu.. Aku harapkan, dia dapat harungi dunia percintaan itu tanpa ada sebarang kesukaran.. Hehe.. Well cinta itu sangat pelik kan? Tapi pelik pelik pon, itu yang buatkan kita bersemangat... Itu gak la buatkan kita rasa berbunga dalam jiwa.. Allahuakbar ! Cintai Allah adalah cinta yang paling hakiki .. :)







Koyok Ditempek  :   Tetiba teringat kan sesuatu.. Hmmm.. 



Koyok Ditempek II :  Panjang tak entri aku? hahaha :P

0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post