Bila Kawan Kawan Aku Menjawab !











Assalamualaikum !! Wohooo.. Berjumpa lagi di malam Ahad yang sejuk dan tenang ni.. Ehemmm.. Ekceli, petang tadi , dalam entry Aku Nak Tanya Nih.. Aku bertanyakan satu soalan. Soalan dia berbunyik begini..





" Kenapa sesetengah blogger susah nak tinggalkan komen pada blog orang lain ? " 




Dan, soalan aku tu dijawab dengan penuh lemah gemalai oleh rakan rakan blog aku ni. Hehe.. Nak tau tak apa jawapan depa depa nih? Nak nak nak? Neng Nak? Errr.. Tu cerita hantu tu.. Haha.. Okeh la, korang baca je la komen depa ni berkaitan soalan diatas tu okeh ! 






Jawapan jawapan yang terbaik oleh mereka mereka ini... 




  • Ecadwinkyasha

    • sebab kadang2 rasa macam takde apa nak dikomen?..boleh tak jawapan camtu?.hehehe



  • Lyeanna Wana

    • sebab kadang2 blog tu ade verification words yang menyampahkan diri untuk komen



  • Baizura

    • sbb kgkdg mls kot nk menaip utk komen so dieorg singgh n bce entry kt belog jek:)



  • Cikin

    •  penat sgt komen sampai tak terlarat dah nak komen .

    •  sbb owner blog tu dah komen sndri , so readers pon no komen laa . kalau letak komen yg sama dikatanya pentiru plak . hehe .

    • 3. last , sbb entri dia terlalu sengal . pastu rasa mcm sengal je kalau komen . hahaha ! Peace ! (:



  • Rozuan Ismail

    • setengah org suka baca entri tapi tak suka komen.silent reader agaknya



  • Wanz Mejuez

    • Mungkin sebab entri yang telah di publish kan tuh takda kena dengan cita rasa dia nak membaca kot.. pada aku lah kan.. kebanyakkan orang suka baca entri pendek2 dan berisi.. kalau entri panjang2 , orang jarang nak baca sampai habis... kalau entri tu panjang dan menarik boleh diterima.. tapi ada sesetengah blogger tulis panjang2 tapi takda kena satu pun citarasa pembaca pun susah jugak..  aku ambik contoh blogger simple, www.u-mie.blogspot.com .. dia cuma update entri simple2 + ada unsur sengal dia dalam entri tuh...orang ramai suka baca entri dia, tak heran lah komen dia selalu cecah 50 komen keatas.. cara memikat cuma kena faham kehendak pembaca... itu je.. ada sesetengah blogger yang malas nak terjah balik dekat blog yang sudah dia komen dekat blog orang lain.. isu malas ni kekadang tak kena.. mereka selalu nakkan orang datang komen, tapi takda minat naj komen entri orang lain itu lah puncanya komen tak di terima balas...



  • Syafiq Ahadin

    • eh....macam saya je tuu...hehe!!! Saya sangat malas nak post komen!! Tapi kalau ada gadget facebook komen dekat blog tuu memudahkan dan sangat akan komen. Malas nak tekan "Post comment". Entah la udin. memang malas. Tapi reply komen orang best!! 



  • Sha My Heart

    • Sebab setia dgn term silent readers. Kalau komen, dah tak jadi selnt redears. Haha~

      Kadang2 kite tak komen sebab tak nak buat keadaan bertambah keruh terutama kalau membaca entri menghentam orang lain atau pihak lain. Sebab tuan blog jenis tak boleh terima pendapat yg bertentangan.  Kalau mcm tu, lebih baik kite diam je.



  • Jungrara

    • sebab suke baca jer...x tau nk komen apa...(tp orang da komen ni...hehe)



  • Belogkiter

    • sebab kadang kadang ada entry yang tak tau nak komen apa. contohnya cerita dia ialah handsome kan pakwe aku. emm.. tapi bukan taste kita.. so tak leh nak kata handsome sebab nanti tak ikhlas.. contoh je.. hihi



  • Cik Paan

    • sebab... tak tahu nak komen apa. tak mahu lah komen kosong kot

       lagi satu, sebab internet lembap sgt, nak bukak komen nye site pun berape jam tunggu..

       aku benci orang berebut nak jadi 1st commentor, tapi tak bace langsong entry org tu...

      baik tak payah



  • Aimie Amalina

    • weeeee baek2 meh nk jwb hahahaha..

      1) malas

      2) tak de mood (period kot) kalo laki..errr..x de rezen ni..hahahaa

      3) x cukup mase

      4) x sesuai dgn jiwa

      5) sebb x suke blogger tu

      6) sebb mmmmmmmmm tak tawu nak komen ape...

      heee..tapi hakikatnye sume tu bole di kurgkan..heee..at least boh senyum kan?hehehe





  • Pwincess9 Juhary

    •  Malas nak comment

    • Tak de org comment kat blog dia watpe dia nak comment kat blog org

    •  Dah byk sgt org comment. Nak comment pun kena scroll lama gilaa





So.. Itulah antara jawapan jawapan kawan kawan aku.. Hehe... Jawapan ni dikumpul setakat pukul 9.00 malam tadi tau ! Ini kerana internet aku dah mula menjadi siput sedut jadian yang enak dibuat masak lemak cili api ! Srottt srootttt ! Jawapan aku? Ermm.. Korang baca kan jawapan kawan kawan aku di atas tu? Haaaa..  tu la jawapan aku.. Hehe.. Sekian, terima kasih !! Aku nak gi makan kuih siput jap.. Tata ~  :)











0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post