Projek Aku Di Sabtu Hari !











Assalamualaikum !! Sabtu dah kan ini hari? Mesti penuh aktiviti korang kan? Ada yang nak pi beraya, ada yang nak pi dating, ada jugak nak pi kenduri dan macam macam lagi la kan.. Hehe.. Aku? Hari ni, oleh kerana semalam adik aku yang montel darjah 5 tu bertanyakan soalan,





"Ngah, sok kita nak buat apa eh? Jalan jalan nak? Main boling ke, ... "




Lalu, aku telah berjanji, kalau takde aral melintang, nak bawak diorang jalan jalan, main boling sebarang dua dan jugak buat unggun api di pantai.. Well..  Aku pun suka gak main api ni.. Haha.. Sangat sweet okeh kalau buat unggun api kat pantai sambil tengok budak budak ni main air. Sambil tu angin sepoi sepoi bahasa meniup.. Perghh.. time tu tenang je woo.. Try la buat.. Mesti best ! Hehe.. Ala ala Survivor gitu..





Kekadang, aku tengok la kan, hubungan antara adik beradik zaman sekarang ni dah agak kurang mesra. Yang si abang, sibuk dengan aktiviti sosial, yang adik buat kerja sendiri.. Hmmm.. Tapi.. Alhamdulillah la, hubungan aku ngan adik beradik aku still maintain sama macam time kecik kecik.. Hehe.. Ni semua berkat mak dan jugak abah aku la nih. Kalau tak, takkan la jadi begini..  Ecehhhh..





Jadi , dalam entri aku ni, aku nak habaq mai, eventhough kita ni dah dikira tua bangka kan, tak semestinya kita ni boleh abaikan adik beradik kita. Jangan biarkan diorang sendirian.. Hmmm.. Kekadang jugak, tak salah pon jadi macam budak budak demi melayan karenah adik adik korang yang masih kecil itu.. Comel dowhhh ! Haha.. Dan lagik satu, walaupun masing masing dah besar kan, try la ambik masa sama sama buat benda gila gila ke, geletek kakak korang ke, usik mengusik ke, main kejar kejar ke, usik mak abah korang ke, dan banyak lagi la benda seronok yang tak perlukan duit pun.. Sapa kata keseronokan itu mesti dengan wang ringgit? Hehe..





So.. Aku pun nak bersiap siap ni, aku nak cakap apa eh.. Adehh.. Lupa lak .. Haaaa.. Keluarga umpama satu dulang yang ada banyak makanan. Kalau kita sorang sorang je yang menikmati makanan tu.. Best tak? Tak syiok kan?  Hehe.. Cuba try korang satu keluarga makan dalam satu dulang yang sama ! Seronok wehhhhh ! Renung renungkan dan selamat bercuti !! :)







Koyok Ditempek  :  Aku pemalu.. Okbai ! :P

0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post