Blog Aku Dikomen Oleh Interviewer !




Gambar 1st time aku start blogging dulu.. :D




Satu hari time interview di salah satu advertising company di Kuantan ni.. Setelah dibelek belek resume aku yang berwarna pink tu .. Dan jugak setelah disoal siasat dalam bahasa rojak yang penuh kuah kuah rojak melekat di pipi aku.. Aku ditanyakan satu soalan yang agak tuff ! Meh tengok dialog di bawah ni..





Encik S : So.. U ni blogger eh? boleh I Cek blog / website U ni tak?


Aku  :  Boleh boleh, sila la encik..




Pastu Encik S pon mengodek godek dan menekan nekan keyboard Mac yang tersergam indah di sisi beliau.. " Kalau la aku ada Mac " kata sanubari aku mengomel sendiri.. 




Encik S :  Sengal Zone? Sound interesting.. Tp.. Sengal bukan lawak ke?


Aku : Ye Encik , sengal adalah satu cabang lawak yang sempoi..


Encik S :  Tapi, blog U ni tak berapa lawak la.. Kalau U add up "something" yang boleh spice kan dia mesti lagi best.. 


Aku  : Ermm.. Add up something? Ajinomoto ke? Hehe.. 


Encik S :  Yaa.. U add up something.. U buatla lawak 18SX, ala ala lucah sikit.. Baru la ada umphhhh... Lagi pon, kita laki kan, mencarut, melucah suma dah sebati, jangan kata U tak buat semua ni.. Keh keh keh..


Aku  : Well.. Saya memang la buat semua yang Encik katakan, tapi bukan dalam Sengal Zone.. Sorry Encik..


Encik S :  Erm.. Well .. Boleh saya tau kenapa? blog lain boleh je buat.. (Sambil menyebut beberapa nama blog yang memang lapan belas juta kali lebih hebat dari blog aku) 


Aku :  Sebab.. Encik, Dosa saya kat luar ni pon saya tak tau terampun ke tidak lagi, ni nak tambah dalam hasil penulisan saya. Kalau saya mencarut , melucah , mengutuk semata mata nak buat lawak, nak buat orang tergelak.. Saya maybe berjaya. Tapi kat dunia ni je.. Hasil penulisan saya akan kekal dan semakin ramai orang yang suka , semakin ramai orang yang baca maka semakin banyak la jugak dosa yang saya tanggung ! Hehe.. Saya takmo dosa jadi macam hutang PTPTN saya.. Saya tak boleh buat camtu.. Bukan prinsip saya dalam blog camtu.. Sorry.. 


Encik S :  Hmmmm.. Okeh.. U boleh balik, nanti kami akan call U within a week.. Thanks.. 


Aku :  Okeh.. Tenkiu very da much Encik ! =)




Kemudian setelah 15 hari, 2 jam 13 minit berlalu, tiada panggilan jugak.. Sama macam 8 interview terdahulu.. Hehe.. Begitu la nasib penganggur yang menanam anggur secara pukal ! Tapi, aku still percaya "rezeki" itu Allah dah prepare untuk aku secara surprise ! Hehe.. Just tunggu masa je dan yang penting never giv up ! 






Koyok Ditempek  :  Kekadang aku terpikir nak tutup Sengal Zone, pastu bukak blog Udeen Zone ke, Ding Dang Zone ke.. Haha.. Boleh tak macam ni? :P


Koyok Ditempek II :  Kekadang jugak aku rasa nak makan tam tam.. haha :P


Koyok Ditempek III :  Teringat motto blog aku.. Bukan sebarang Sengal ! =)




0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post