Isnin Tak Boleh Makan Dah !

 
               



                  Assalamualaikum ~ Haa.. Tak jawab dosa.. Hehe.. Ermm.. Permulaan hari Sabtu yang agak kusam sikit ini hari . Entah nape tah, bangun je pepagi, aku tengok muka aku kat cermin. Ada la garam garam kecil terbentuk di keliling mata. Dengan sekali kibas, bercucuran ke bawah. Haa. Padan muka kau ! Haha





                   Kemudian, aku turun ke bawah dengan penuh lemah gemalai . Satu , tiga anak tangga aku langkah sekali harung. Masih energetic aku ni. Boleh la masuk gimnastic lapan tahun lagi. Haha.. Kata hati yang tak pernah langsung nak menyokong diriku.. Haihhhh... Setibanya dibawah, takde orang langsung ! Mana pergi mak aku ni. Adik adik aku yang lain, ada yang pergi menimba ilmu. Dan selebihnya ikut abang besar gi jenjalan. Aku mundar mandir sekitar dapur untuk memerhatikan , kot kot la kan, ada orang ke kan.. Last last mak aku ada ! Yehhhhh.. Tak la bosan sangat diriku ini.. Hehe



             

                   Sambil sambil aku usha sikit punya baik mak aku dok goreng udang tempura bersalut tepung kfc tu, sesekali jugak la minyak terpercik ke muka aku. Maybe untuk membalas dendam diatas kepergian garam garam kecil yang di tepis oleh aku tadi. Haaaaa.. dan tak dilupa sesekali jugak aku menjerit "Opocot" yang membuatkan mak aku tersenyum sinis sambil mengekek gekek kecil. Mak oh mak..





                   Hatta, dengan trajedi trajedi oktober sebegitu, membuatkan aku fikir, Isnin ni, confirm aku tak boleh turun bawah usha usha dapur, lauk pauk, cubit lauk dan jugak meratah milo. Kerana, Isnin ni kita dah berpuasa ! Hehe.. Jadi, dengan kesempatan ini, aku nak mengucapkan Selamat menyambut Ramadan kepada semua pembaca pembaca blog Sengal Zone, tak kira la sapa pon anda ! Hehe.. Semoga Ramadan kali ni membawa seribu keberkatan buat kita dan jugak aku yang sedang menanam anggur ni ! Hopefully, ia dapat mengubah kita kearah kebaikan bukan setakat di bulan ni je. Tapi straight terus ke kehidupan kita seterusnya. Aminnnn..









                  Akhir kata, aku nak pi cilok sikit udang tempura tu jap. Mak aku dok ralit tengok tibi tu.. Haha.. Eh, nak sikit ke? Errr.. Boleh boleh, tapi sebelum tu meh layan video kat atas ni.. !! Adiosss !!!









0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post