Diam atau Pot Pet!

Assalamualaikum wahai pembangun pagi ! walaupon jam dekat taskbar aku nih dah menunjukkan pukul 11.58 a.m dan dah nak dekat masuk tengah hari dah , aku tetap melabelkan beliau sebagai pagi yang ceria ! hehe (padahal nak cover bangun lewat !) hehe.. ala.. standard la, student kan, lagi pun kelas aku pukul 2.30 petang kejap lagi.
okeh okeh, kali nih aku nak tanya korang, korang suka kawan yang pendiam tapi dengan korang dia bising ke, atau pem "pot pet" di mana mana ? hehe.. Kenapa aku tanya? sebab aku nak buat ujikaji sendiri tentang isu nih, dan apa kesan dia kalau kita banyak sangat cakap ! hehe..
aku rasa macam lagi teruk je hasil kalau kita banyak cakap , dan tak pedulikan orang ramai, atau pendapat orang.. Betul tak? silap silap boleh buat orang muak, nak muntah, annoying lagi dengan sikap kita.
Tapi tak dinafikan, orang yang banyak cakap nih pon ada banyak kelebihan, diantaranya, self confidence tinggi, berani, dan selesa bila kat tempat yang havoc dan crowded ! hehe.. yang jadi masalahnya, orang orang camni, kekadang cakap lepas ikut suka hati diorang je, tanpa ada "filter" dan itu sangat mengundang bahaya bagi persahabatan dan dunia ! hehe.. ala.. macam kata pepatah dulu dulu la, "terlajak perahu boleh kita gostan, terlajak kata, penumbuk penendang naek atas kita !" hehe... So... aku rasa korang paham kan apa yang aku nak sampai kan? hehe.. aku nak pi makan ni, perut dah nyanyi lagu maher zain dah ! hehe take care sahabatku ! =)

0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post