Blog Boleh Menjadi Tempat Kumpul Dosa !









Assalamualaikum dan selamat tengah malam ! Huh.. Keadaan kat Kuantan ni, tadi hujan, pastu sekarang ni aku terasa hangat pulak.. Haihhh.. Pelik pelik.. Ehh, jap, patot la pun, aku tak bukak kipas laaaa ! Haha... Patot la panas.. Hehe..





Okeh, berbalik tajuk entri aku ni. Apa pendapat korang kalau aku cakap yang "blog ni boleh membuatkan kita kumpul dosa tanpa henti" ? Setuju tak agak agak? Hehe.. Jap jap eh, ada nyamuk pulak geget kaki adik aku ni, nak kibas jap. Haaa.. Dahh..





Sambung balik, okeh,.. Jujur aku cakap, aku dah lama dah tengok senario blogging ni. Hehe.. Dan berdasarkan pemerhatian aku yang tak seberapa ni kan, aku tetiba terasa macam setiap catatan yang kita buat, baik dalam blog, Facebook mahupun ruangan "kekal" yang lain mampu menambah dosa tanpa henti dan jugak tanpa kita sedari woo. Okeh, aku bagi bagi korang satu persoalan dari buah fikiran aku  yang sengal ni okeh..







Korang rasa la kan, setiap catatan kita yang dibuat, baik yang lucah, mencarut, mengutuk , mencaci , mengjatuhkan maruah dan lain lain yang tak elok tu.. Korang tak rasa macam setiap orang yang baca dan komen serta mengapi api kan tu akan bakal menambahkan lagi dosa korang ke? Tak pernah terfikir ke yang makin lama catatan korang yang ada unsur unsur negatif tu di perap dan di view, makin mengundang dosa pada korang? Tambah tambah pulak makin galak korang punya komen box yang masuk bersetuju, suka dan sebagainya.. Lagi seronok kan? Dan lagi satu, korang ada tak terfikir yang akan ada insan yang terpengaruh dengan hasil penulisan kita? Korang ada terfikir tak?





Itu je soalan aku untuk korang.. Aku pun bukannya sempurna sangat. Aku pun ada gak buat benda benda gitu. Dan sekarang ni, kalau boleh aku nak perbaiki balik. Ye la, trafik, nuffnang, popular tu boleh, tapi biarlah seiring dengan hal akhirat tu.. Confirm lebih diberkati punya nanti kan? Hehe..





So.. korang boleh jawab kan soalan aku kat atas tu? boleh kan?





Kenapa aku tanya soalan ni? Jawapan dia ada kat Koyok Tempek kat bawah ni.. :)











Koyok Ditempek  :  Entri ni dibuat sebab aku terpandang dan terdengar budak budak kecik kat CC dok sebut kata kata lucah yang ada dalam salah satu blog lawak yang "top" dalam dunia blogging ni ! Yang menyedihkan, mereka baya baya adik aku yang darjah tiga ni !  Camna aku tau? Hehe.. Aku nampak tersergam indah di skrin PC diorang blog tu. 





Koyok Ditempek II  :  Korang paham kan apa yang aku nak sampaikan? Hehe.. :P





0 komentar:

Posting Komentar

Trackbacks/Pingbacks

Archive Post